söndag 14 december 2014

Lördag

Läkarintyg.. Kära vänner på besök & sjukhuset hos Albin.. 

Denna dagen är en dag jag aldrig glömmer... 

Igår fick vi läkarintyg till våra arbetsgivare.. Alltid tufft att läsa hur sjuk vår Sessa är.. 

Sedan kom min kära vän Tina med sina barn & en väldigt fin Julblomma som hon själv gjort❤️Det uppskattar jag sååå. Då är det en tanke bakom❤️❤️

Stort Tack fantastiska Tina!!! Vi hade som vanligt en väldigt mysig fikastund. Med både lussefika & nyttiga juicer❤️

Efter lunchen åkte jag & min make för att ta avsked till Albin... Han är min klasskamrat, Evas son.. Å vi har kämpat tillsammans med våra svårt sjuka barn i två år... 
Albin fyllde 16år i november & har en allvarlig Cancer... Som nu har vunnit över honom...Å det är så hemskt... 
Jag finner inga ord... Gråter kommer hela tiden för mej.. Å då tänker jag på hans familj..det är ju dom som mister en familjemedlem, föräldrarnas barn.. En bror.. 

När vi var där var Albin relativt pigg.. Vi talade lite. Jag frågade om han hade mycket ont.. Han berättade att han fick ont i huvudet & nacken emellanåt, men så fort han kände nått tryckte han på morfin knappen(som sköterskorna sagt att han skulle) 

Han har fullt med tumörer i huvudet & nacken... Därav smärtan.. 
Läkarna har sagt att dom inte kan göra något mer nu... 

Cancern började i låret..

Detta är en dag som man aldrig glömmer... Fyyy... Vilken hemsk känsla.. 

Att vi har en allvarligt sjuk Sessa betyder oxå att vi är på sjukhuset i en miljö där döden finns... Vilket många har svårt att förstå... Det är så psykiskt utmattande att vara i denna miljön.. Samtidigt som vi familjer som är här kommer varandra otroligt nära i denna Underliga värld.. 

Detta är ett Rent Helvete... 
Vi familjer tvingas gå igenom saker som är omöjliga & fruktansvärda för oss.. Som vi inte vill eller orkar, men Vi Måste.. 
Vi måste orka att kämpa.. 

All Heder till Albin & hans familj. Alla tankar går till Er❤️Ni är fantastiska! 
Vi är med Er, det vet Ni. 

Tänk vad viktigt det är att omge sig av riktiga, genuina vänner som finns hos oss. Vänner som ger oss energi.. Inte tar.. 

I en sådan här situation orkar man inte med energitjuvar.. 

Omge Er av riktiga vänner, inte falska, omge Er av genuina vänner som ger från sitt hjärta, inte avundsjuka vänner.. 

Vi har sett på nära håll avundsjuka & falska familjemedlemmar.. Så ibland är vatten tjockare än blod. 

Inte alltid som övrig släkt är de riktiga, utan vad vi har märkt & varit med om är det vänner & vissa i släkten som stöttar oss.. Se upp! 

Albin❤️
Vi finns för dej & din familj. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar