tisdag 14 april 2015

Tisdag

Hela dagen har gått till att vänta.... 
Vänta på att Sessans läkare ska ringa.... 

Läkaren skulle ringa mellan 8-10... När klockan var 13... Ringde jag upp en så kallad "kontaktpunkt" till Sahlgrenska sjukhuset(enda sättet att nå läkarna)
Jag frågade om min lovade telefontid.. Och varför läkaren inte ringt upp.. 

De ringde då upp mottagningen där Sessans läkare arbetar & hörde med dom.. Där sas det att han genast skulle ringa upp.. 

Jag väntade.. Till 15:30...då ringde min man samma nr.. Fick samma svar... 

Kl 16:35 ringer slutligen läkaren... Han har haft fullt upp.... 

Min make & jag har under denna dagen fått migrän båda två & min mage rasa... 

Kanske svårt att förstå... Att detta kan vara så psykiskt stressande& jobbigt... 
Men vi har försökt få tag o denna läkaren sedan i februari utan att lyckas... 

Nu börjar en NY period i vårt LIV.....

Fr.o.m. Imorgon ska vi börja med att på försök... Trappa ner Sessans cellgifter...(läkarens ord)

Sessan kan bli sjuk & dålig väldigt akut... Så mycket press på oss nu.. Men också glädje... 

Jag är livrädd, samtidigt som jag är lycklig... Hur förklarar man det?!

En Bronkoskopi är nu planerad på Sessan till hösten, men Östra är även beredda på en akut Bronkoskopi OM Sessan nu skulle bli akut sjuk...

Inte konstigt att man genomgår psykisk stress... 
Inuti min kropp är jag som en gammal 90-åring... Själsligt & kroppsligt har all denna psykiska press med Sessan tagit mycket hårt...Mycket... Hårt.. 

Men nu håller Vi Alla tummar vi har... ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar