onsdag 5 december 2012

Onsdag, En Snöig Dag!!

Ojoj.. Hur mycket snö kan det komma på en natt??....

Olof tar sovmorgon idag..
Gustav går till skolan.
Sessan & jag myser.. Då plötsligt hör vi:
- MAMMA, ... Ååå jag blir såå överlycklig av att höra Olofs röst säga detta! Njuter av det!!! Härligt!!!
Vi grejar lite här hemma på morgonen,
Sedan tar vi oss till stan.. Så gott det går, jag kör, sakta, sakta..

Min vän & granne Nilla fyller år idag, så vi tar oss till en blomsteraffär & även till en liten butik med exklusiv choklad. När jag köper chokladen sitter Olof & Sessan kvar i bilen. Det är en vana för dom nu, eftersom Sessan Aldrig får gå med in i någon affär pga smittorisk...
Men i blomsteraffären får hon gå med in, eftersom den är tom just när vi går in. Å hon Njuter såååå av att bara gå runt & titta & mysa därinne, hon rör inget.. går bara runt & säger:
- Titta, vad fint mamma, & titta där, Rosor som du tycker om mm. Faktiskt en upplevelse även för mej, när hon kan följa med någonstans... För vi ALLA andra tar detta såå förgivet..

Hem & Sjunga & Gratulera Nilla, som blir väldigt Glad & Bjuder oss på fika!! Elin & Sessan leker, Gustav & Noel & Olof & deras Olle!! Jättetrevligt!!

Gustav var hos en vän & lekte direkt efter skolan, men kom sedan till "kalaset".

Har även tvättat & plockat som vanligt när man har hus & familj...

Avslutar denna dag med.. Hur mycket Snö kan det egentligen komma????!!!
Vi har fått otroliga mängder!!

Jag har varit ute & skottat vid tre tillfällen idag, & nu är min make ute & skottar innan han lägger sig.. För det syns inte ens att jag har skottat idag....



































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar