torsdag 21 februari 2013

Torsdag

Efter morgonens Alla mediciner & salvor.. Känner jag mej som en riktig sjuksköterska. Nog för att vi har medicinerat i 4,5 år nu..
Men idag var det många extra saker..

Man blir faktiskt väldigt ledsen av att se hur mycket vår Sessa måste stå ut med i medicinväg... Mycket mediciner...

Gustav får gå till skolan igen.. Inga fler utbrott av magsjuka. Skönt!!

Här handspritar vi händerna flera gånger om dagen & använder alltid vantar när vi är i affärer. Två mycket enkla & viktiga moment för att skydda sig mot virus & bakterier.

Idag har vi bakat Hallongrottor, Sessans & Storprinsens favvo!!!

Vi har även köpt Tulpaner & nya blommor till köket.

Min mamma kommer på visit med en Prinsesstårta! Mums!!

Nästan samtidigt kommer min storasyster på besök!!! Trevligt!!
Hon har arbetat i Skövde idag, så hon passade på att åka förbi oss!

Jättemysigt att vi tjejer fick mysa, fika & prata!! Mysigt!!

När Martin kom hem, tog vi LillPrinsen & gick ut på en promenad. -6 grader var det, med riktigt skönt.

Har fått reda på att Wegeners Granulomatos även nu kallas GPA( Granulomatos med Polyangit).

(Detta är Sessans sjukdom)

Enligt en dokumentär...

Åldras de föräldrar som har Allvarligt sjuka barn.. 6 år under 1 år..

Värt att tänka på..
Jag kan i detta känna väl igen mej, & nu förstå VARFÖR jag alltid känner mej så tärd & sliten. Både psykiskt & fysiskt...

En lättnad var det för mej att få reda på denna fakta, då jag kan förstå mej själv bättre nu. Då jag är 65 år enl dokumentären.

Känns även viktigt att detta kommer fram till allmänheten, så man Kanske, kanske på något litet sätt kan förstå vilken Otrolig press & stress som vi föräldrar genomlider när man har Allvarligt sjuka barn..

Som förälder gör man Allt för sina barn.. Även om ens egen kropp inte orkar..
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar