måndag 31 mars 2014

Måndag

En lugn hemmadag. 

Eftersom Sessan kräktes, blir hon hemma några dagar. Pratade med Sessans sjuksköterska & berättade hur Sessan mår... Det är vanliga biverkningar att må illa & kräkas av hennes nya medicin.. Så nu ska hon få spec. Medicin mot illamående som ska tas i samband med den nya cellgiften. 
Vi hoppas & håller tummarna att detta ska hjälpa henne... Hon har tillräckligt jobbigt med allt runt henne.. Hon ska inte behöva kräkas & må illa oxå... 

Av all denna oro som varit den senaste veckan.. Bröt jag till slut samman igår & grät... Som tur är tar jag mina antidepressiva mediciner. Min räddning när det är så här jobbigt i vår situation.. 
Livet är ett helvete emellanåt..

Idag är det ny vecka.. 

Gustav går till skolan. Vi andra är hemma & tar en lugn morgon. Mormor & morfar kommer, så jag tar med Juvelen till förskolan & vi är med på deras utevistelse. Juvelen vägrar först att släppa mej, men vågar sej sedan iväg & börjar gräva i sandlådan & kör grävskopa. 
Han håller hela tiden koll på mej. 

Hem. Lunch. Sedan tar jag & Juvelen en timmes vila. 

Ut igen i solen. En långpromenad på 8,5 km. Underbart!!!!

Sessans vän Elin kom & var här & lekte med en något tröttare Sessa än vanligt...Lite skoluppgifter gör även Sessan & Gustav ikväll. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar