söndag 24 augusti 2014

Lördag

En dag som innebär jouren för mej...

Natten till idag har jag en fruktansvärd huvudvärk. Känslan är att huvudet ska sprängas... 

Alvedon & Ipren hjälper inte.. Så min man & mina föräldrar vill att jag ska åka in... 

Vilket jag till slut gör..

Det visar sig att min Utmattning har gjort sig hörd... 
Ju sämre jag har lyssnat på min kropp.. Desto värre mår jag nu.. 

Jag som tycker att jag är bra på att lyssna inåt..

Läkaren gör en neurologisk undersökning. Kollar hjärta, prover mm. 
Men med min berättelse,Säger han strängt åt mej att jag måste ta det lugnt & vila, pga vår situation. 

Tur att jag ändå redan äter mina antidepressiva mediciner.. Annars vet jag inte vad som skulle hänt mej.. 

Alla prover visar väldigt bra. 

Jag får muskelavslappnande medicin mot min spänningshuvudvärk & starkare medicin mot huvudvärken. Detta ska jag ta i en vecka tillsammans med vila & småsmåningom långsamma promenader. 

Jag tycker ändå att jag är en ganska klok person... Men ändå hamnar jag "här" ändå...
Under alla dessa 6 år med stor psykisk stress & press har vi lärt oss mycket. 
Jag har sänkt alla krav.. Städar inte lika mycket.  Rör på mej. Omger mej bara av kärleksfulla, genuina vänner & släkt, inga som suger energi eller som ger oss negativ kraft.. 

Men tydligen måste man vara ännu mer försiktig.. 

Okej.. Nu ska jag göra ett nytt försök att Vara rädd om mej & lyssna mer på min kropps signaler.. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar