måndag 16 maj 2016

Söndag & måndag

Två lugna dagar...elle NJA..

Söndagen är lugn iaf..
Vi åker till stallet. Sessan rider med sadel. Ödemet på Yoshi går ner sakta..sen är det bara att hoppas att han "tar emot behandlingen". Vi hoppas det.

Vi grejar i hemmet.

Måndag.

Dagen börjar bra.
Regnigt och tråkigt...men, men. Badrummet börjar sakta bli färdigt! Ska bli skönt när det är helt klart!

Sessan har sin sista danslektion idag. Sent kommer vi iväg. Vi har 5min på oss att köpa en blomma till danspedagogen Helen.
Sessan önskar få gå med in och välja bukett... Vilket jag tillåter................

Sessan hinner ta två steg in i affären när jag ser ett barn på 3 år ca med sin mamma i kassan.
UT skriker jag bara till Sessan...Mamman och dotter tittar på mej, eftersom vi  är de enda i butiken. .. När jag ställer mej i kön efter dessa upptäcker jag att dottern har Fullt med Vattkoppor i Hela ansiktet!! Jag blir helt tafatt, snurrig...

Bara försöker ta en bukett... Tankarna snurrar runt i huvudet...

Ut till Sessan i bilen som säger, men den flickan hade ju vattkoppor i hela ansiktet... Vi åker den väg som Sessan sett de gå iväg...men hittar dom inte...
Jag hade velat prata med dom...
Fick "tunghäfta" i butiken...

Kör Sessan till dansen är i chockfas... Sessan överlämnar den vackra buketten och går Iväg och börjar dansa.

Jag går ut till bilen och ringer Sessans läkare som skriver ut "bromsmedicin" som hon ska ta 4ggr/dag i 21 dagar... Hon måste påbörja behandlingen genast.... Hennes mage kommer att bli lidande med all denna Extra medicin... Stackare....❤

Läkaren frågade om jag inte frågade mamman i affären om varför man tar ut ett sjukt barn....Å vad det innebär...

Men...jag sa ...att jag fick inte fram ett ljud i affären....så är det....

Vilka Idioter det finns....tragiskt....Hur kan man bara...fattar inte...

Å, min älskade Sessa säger sen till mej.... Mamma, jag ser att du gråter... Va inte ledsen...  Jag vet att du inte ville detta för mej....❤

Jag blir ganska omtumlad under resten av dagen.... Tänker inte klart....

Lägger mej och vilar efter kvällsmaten...å sover till kl 22....helst slut...

Nu dax att sova igen.... Trött....hopas att dagen imorgon blir bättre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar