lördag 18 januari 2014

Lördag

Hela familjen tog sovmorgon. 

En lugn morgon. Jag stack fram till stan & köpte två par strumpbyxor till Sessan. Det är så bra att ha under jeansen, så att hon får lite lager-på-lager när hon är ute. Givetvis har hon även termobyxor över. 

Men jag är lite överbeskyddande när det gäller henne❤️

Jag var ute med änglarna på förmiddagen. Jag skottade & de lekte. 
Skön dag. Martin städade inne. 

Rester till lunch. Sedan gick jag en timmes promenad med Pernilla. Det var behövligt!!!

Har känt av idag att mina antideprisiva tabletter har hjälpt mej idag... 
Vissa känslor som under denna dagen & veckan har kommit å jag har funderat när jag kände så senast... 

Jag har känt spykänslor, som kommit & gått... Å för två år sedan,innan jag förstod min kropps reaktioner & att det var min utmattning, så kände jag exakt samma känsla+ lite mer känslor.. Å då förstod jag inte vad, eller varför...

Nu förstår jag både reaktionen & känslan. 
Min kropp är så psykiskt trött att den vill "få ut allt" få bort allt det jobbiga... Därför vill jag spy...är trött & vimsig mm. 

Vilken tur att jag har lärt mej hur min kropp signalerar, tur att jag har mina mediciner som ändå hjälper mej, annars hade jag inte klarat av denna psykiska stress som varit nu... 

Skönt att man ändå har fått denna lite konstiga erfarenhet med utmattning.. 
Annars hade jag haft väldigt svårt att förstå andra i utmattning & utbrändhet... 
Livet lär oss varje dag. 

Idag kom våra fantastiska fina vänner Emma & Johan med lite grönt te(som vi gillar) godis & en hälsotidning till mej/oss. ❤️❤️
Dom vet verkligen när vi behöver muntras upp❤️Dom är fina, omtänksamma vänner!! Jag blir så rörd av deras gest❤️

Juvelen & jag lekte kurragömma idag, ville bara visa hur söt han är❤️I skåpet. 

Bad för Juvel & Sessa, å sedan myser de framför brasan tillsammans-syskonkärlek. 

Än ingen magsjuka för Prinsen. Vi håller tummarna att vi slipper. 48 timmar har gått imorgon kl 11:00....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar