onsdag 21 oktober 2015

Onsdag

Prinsen blir hemma med mamma.

Prinsen blir hemma med mej i två dagar, då ett syskon till prinsens klasskompis kräks och har magsjuka hemma...

Ibland blir man väldigt förvånad & glad när föräldrar som man aldrig haft kontakt med ringer upp och är så empatiska & förstående...som i detta fallet. Mamman tog reda på mitt nr och ringde upp & berättade situationen... Hon var så engagerad och ville så gärna att allt skulle skötas på bästa sättet💜. Jag blev rörd.

Medans nu några föräldrar i Sessans klass sparkat "backut".... Deras barn blir torra om händerna av handspriten, ringde rektorn idag & berättade för oss... Hon hade då lovat att köpa in handkräm... Men föräldrarna ville inte ändå...

På skolan är det handtvätt som gäller med tvål o vatten och sedan handsprit, eftersom det är svårt att övervaka över 100 elever när och hur de tvättar händerna ..får de handsprit efter...

Men inte nu...

Inga föräldrar i Prinsens klass har reagerat...å då har de handspritat o tvättat sig sedan 3-års ålder....de är nu 10år...

Detta görs efter en önskan från oss, då vår Sessa är väldigt infektionskänslig...& enl läkaren var detta att rekommendera.
Hade Sessan varit frisk, så hade inte ens handtvätt existerat på skolan...

Det är just för hennes skull....

Ibland blir vi bara sååå Ledsna över att vara dessa outsiders...

Jag klarar inte att gå på föräldramöte längre pga alla påhopp å anklagerser...Inget min make heller ser fram emot precis...

VI vill oxå ha ett friskt barn....

För övrigt tog jag, Prinsen och Molly en löptur på fm,5km.

Vi har haft en lugn dag...

Jag är bara så ledsen idag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar