lördag 14 juni 2014

Torsdag

Sessan hade skolavslutning med sin klass & fröken❤️

Sessan var så vacker❤️

Dom hade en egen avslutning bara hennes klass, eftersom deras lärare bara har dom i förskoleklassen.❤️

När änglarna kom hem, så gjorde jag jordgubbspaj, det smakade supergott! 

På sena em blir jag uppringd av min moster från Polen, som säger att min mamma har tappat talet... Helt plötsligt försvann talet för min mamma. 

Jag åker hem till mina föräldrar. Pappa är inte hemma.. Å min mamma ligger o soffan & har svårt att få fram ord.. 

Jag ringer 1177 som min man sa till mej när jag åkte hemifrån. Förklarar situationen.. Då ber de mej genast att ringa efter ambulans eftersom min mamma fått "En TIA"... Jaha... Säger jag utan att förstå vad dom menar.. Men jag kan köra in min mamma säger jag då.. 
Personer säger då att med en TIA menas en stroke, å att jag inte får köra in henne själv.. 

Snart hör vi ambulansens ljud... Å jag går & möter upp dom.. Obehaglig känsla när min mor åker iväg med blåljus .. 

Jag åker efter så fort jag kan. På akuten står min pappa & väntar på oss eftersom jag ringt & förklarat vad som hänt... 

Allt förlöper fort... "Tror" jag.. Sedan upp på en strokeavd. 

Kanske inte vad vi hade tänkt oss...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar