fredag 25 december 2015

Julafton 2015

Julafton

En sovmorgon till 8:30, är ju inte helt fel på julaftonsmorgon!!!

Sessan var uppe först & väckte samtliga..
Såå spännande med Julafton❤

Frukost med tomtegröt och skinksmörgås.
En skogspromenad med Molly, underbart att börja dagen ! Massor med motionärer ute.

Stryka julduken, förbereda, och tillreda mat.
Se till att de tre änglarna kom in i duschen.

Tur att jag förberett en hel del och att vi har lite knytis.

Lite stress blir det, men allt blir super! Får beröm för min egen gjorda julskinka❤Jag tar till mej och gläds.

God julmat med mor & far och min syster och hennes familj. Väldigt behaglig stämning och alla Njuter.
är det när Alla trivs, helt ljuvligt!!!

Hinner knappt duka av bordet innan kaffet sätts . Kalle Ankas jul hörs från tvn. Jag tar fram fika, lussebullar(mina), pepparkakor mm.

När programmet är slut är allt framdukat.
Nu höjs spänningen lite ytterligare. Änglarna har svårt att sitta stilla❤.

Till sluuuut.... Kommer så äntligen tomten...Juvelen som varit jätterädd, släpper sin rädsla. En snäll tomte som snabbt skyndar vidare, men som kom med stor säck med julklappar!

Paketen flödar i vardagsrummet.
Alla blir nöjda!

Glassen serveras och vi talar mer avslappnat nu❤,haha.
Nu har spänningen släppt.

Chips, choklad, knäck, godis och fudge kommer nu bordet OCH min Flädersaft har vi druckit, det var Underbart att smaka den!!!

Jag, maken & systra mi & Molly tog en långpromenad i skogen i 8+ gradig julaftonskväll. Helt otroligt va varmt det är för att vara 24 dec. Jätteskönt att promenera och röra sig efter all mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar