måndag 15 oktober 2012

Måndag

Idag ska Olof få Mässling vaccinet. Är väldigt noga med att ta alla vaccinationer, då vi med vår Sessa har insett hur viktigt det är!!! Hade Sessan varit vaccinerad mot Vattkoppor, hade vi kunnat levt ett mycket "lättare" liv. Pga att just Vattkoppor är så smittsamt..
Nu har hon inte haft Vattkoppor, å får inte vaccineras. Det innebär att hon inte kan vistas i en affär, ute bland barn, inte åka buss, tåg..

Önskar så att man skulle införa Vattkoppsvaccinet i Basprogramet hos BVC, men allt handlar ju om pengar..

Så just därför har Olof fått Alla vaccinationer fr. om idag. Känns otroligt skönt!
Nu har han ett skydd mot mycket!

Gustav skickar vi till skolan, & sen hoppas vi att Sessans fröknar frisknat till efter sina förkylningar & kan komma idag...

Sessans fröken kommer, så jag & Olof passar på att göra lite ärende!

Apoteket stod först på listan, hämta mediciner. Sen en sväng till Coop & handla billig nötfärs.

Fick sen ett sms från Lindex att jag fick extra % på Reapriset om jag handlade idag, sååååå, det gjorde jag! Till kanonpriser!

Gustav kom hem från skolan med två kompisar. Sessan gick till Elin.

Jag tog en powernapp Medans Olof sov. Kände att jag behövde det.

När Martin kom hem, gick jag över till Nilla & tog en kopp te med henne. Hon är mycket orolig för sin mamma.. Å jag försöker att stötta & finnas för henne.

Sen tog jag min Skogspromenad- skönt!!

Nu kvällsmat, & alls kvällsbestyr, sen ska jag äta Godis:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar